Μέτρα για την καταπολέμηση της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων

Ένα από τα κυριότερα προβλήματα του Κλάδου συνεχίζει να είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα.

Είναι δυσάρεστο, μετά από τόσα χρόνια προσπάθειας, να συνεχίζει ο Κλάδος να μαστίζεται από την παραβατικότητα, το λαθρεμπόριο, τη νοθεία, τις ελλειμματικές παραδόσεις σε τις αντλίες, με αντίκτυπο στην Εθνική Οικονομία, τους Έλληνες καταναλωτές τους εργαζόμενους και τις υγιείς επιχειρήσεις του Κλάδου.

Το τελευταίο διάστημα, με τη δραστηριοποίηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά ακόμα υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ: 

 Α’ ΦΑΣΗ

  • Δράσεις για την ολοκλήρωση και αποτελεσματική λειτουργία των Συστημάτων εισροών–εκροών στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων και στις Φορολογικές Αποθήκες. 

Β’ ΦΑΣΗ

  1. Επέκταση και εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών: 
  • Στα πρατήρια υγραερίου κίνησης. 
  • Στο σύνολο των ιδιωτικών πρατηρίων. 

Γ’ ΦΑΣΗ

  1. Λειτουργία του συστήματος στα πλωτά μεταφορικά και ανεφοδιαστικά μέσα με ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβίβασης των  δεδομένων.  
  2. Ηλεκτρονική σφράγιση βυτιοφόρων. 
  3. Εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα. 

Ενδιάμεσο διάστημα 

  1. Συστηματικοί έλεγχοι για τις ελλειμματικές παραδόσεις στα πρατήρια. 
  2. Ενεργοποίηση ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές. 
  3. Περιστολή της παραεμπορίας και της παράνομης εμφιάλωσης στο υγραέριο:  
  • Στα παράνομα (ή/και νόμιμα) εμφιαλωτήρια υγραερίου.
  • Στα πρατήρια υγραεριοκίνησης.

4. Έλεγχος λαθρεμπορίου στα υγραέρια (ΣΕΚ, ΣΔΟΕ, κλπ.). 

Για να ολοκληρωθούν όλα τα μέτρα για την καταπολέμηση της παραβατικότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού και διακίνησης των καυσίμων απαιτείται: 

  • Πολιτική βούληση, αποφασιστικότητα και δέσμευση. 
  • Απλοποίηση διαδικασιών. 
  • Κατάρτιση ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης με: 
    • αναλυτική περιγραφή κάθε βήματος/έργου,
    • τον υπεύθυνο κάθε δράσης, και
    • αυστηρό χρονοδιάγραμμα για κάθε βήμα/έργο. 
  • Επίσπευση των δικαστικών υποθέσεων για τα θέματα λαθρεμπορίας. 
  • Ύπαρξη συνεργασίας και καλού συντονισμού μεταξύ των διαφόρων Υπηρεσιών των Υπουργείων και τέλος 
  • Εξέταση και υλοποίηση συνεργασιών με τον ιδιωτικό Τομέα. 

Για να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα μέτρα για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα (συστήματα εισροών – εκροών, GPS, κλπ,) θεωρείται απαραίτητο να οριστεί ένας Φορέας που θα έχει όλη την ευθύνη για την ολοκλήρωση του έργου καθώς και ένα Στέλεχος με αποφασιστικές αρμοδιότητες, ως υπεύθυνος Συντονιστής / Διαχειριστής του όλου προγράμματος (Project Manager).